Kariyer İletişimi

Kendine güvenli ve de kibar bir ifade biçiminiz olsun. Bunu sağlamak için;

Gülümseyin.

Görüşmecinin yönetim ve yönlendirmelerine uyun.

Elini rahat ve kavrayarak, sert olmadan sıkın.

Göz teması kurun ve gözünüzü kaçırmayın. Görüşmecinin gözüne gözünüzü dikip bakmanız gerekmez. Yüzüne baktığınızda gözlerinizi kaçırmayın, kendinizi ifade ederken gözüne bakın yeter.

Cevaplarınızı açık ve net olarak verin. Bir soru için cevabınız iki-üç dakikadan daha uzun olmasın (Eğer geçmiş bir başarınızı anlatıyorsanız, cevabınız belki biraz daha uzayabilir. Beş dakika)

Saygılı şekilde konuşun, kelimeleri yaymayın, yazışmadaki gibi kısaltmalar, sadece arkadaşlarınızca bilinecek jargon kullanmayın. Sen diye değil, siz diye hitap edin.

Heyecanlı olmanız normaldir. Bunu gizlemeye uğraşmayın, bunun yerine sakin nefes almaya ve konuşmanızı böylece yavaşlatmaya çalışın. Ses tonunuzu kontrol edin, bağırmayın ya da çok alçak sesle konuşmayın (Provada buna çalıştınız değil mi?)

Vücut diliniz ile kapanmayın (ellerinizi önünüzde kavuşturmayın, ağzınızı elinizle kapatmayın), ellerinizi kullanmanız konuşmanıza anlamlı vurgu verebilir, bununla birlikte çok fazla el kol hareketi yapar durumda olmayın. Oturduğunuz yerde yayılarak, geniş oturmayın. Vücudunuzu sarkıtmayın, eğik ve kambur durmayın. Görüşmeciler bacak bacak üstüne atarlarsa siz de atabilirsiniz. Sandalyenizi eğmeyin, sallanmayın, ayağınızı sallamayın ya da yere vurmayın, elinizi sürekli saçınıza götürmeyin. Bunları kontrol altına almak için görüşme sırasında siz de bir not defteri ve kalem çıkararak önünüzde onları tutabilirsiniz.

Görüşmenin sonunda sorularınız varsa sorun, bundan sonra sürecin nasıl ilerleyeceğini açıklamadılarsa sorabilirsiniz.

Tüm görüşmecilere ayırdıkları zaman için teşekkür edip, ellerini sıkarak ayrılın.